Na francuskiej scenie muzycznej unosi się napięcie, ale to nie spór Booby z Kaarisem, lecz pojedynek pomiędzy 404 Billy a Benjaminem Eppsem. To nie tylko przepychanki na mediach społecznościowych, lecz prawdziwa wymiana słów, szereg ostrych ripost, poprzez diss tracki, godne największych konfrontacji sprzed lat.
W swoim ostatnim utworze zatytułowanym “La plus grande des illusions” (Największe iluzje), 404 Billy nie trzyma się w ryzach. Przez ponad pięć minut wylewa się lawina zgryźliwych i prowokacyjnych słów, w których ostro konfrontuje się z Benjaminem Eppsem. Teksty są ostre jak brzytwa, sugerujące syndrom oszusta, insynuacje na temat kariery Benjamina Eppsa, a nawet zaczepki dotyczące jego życia osobistego.
“Żeby się ze mną ścierać, musisz być sado (Mocno), musisz być dość uległy (Tak)
Masz syndrom oszusta, Eppsito Epps Chalgoumhi
Aha, podpisałeś kontrakt z Sony, to może dlatego jesteś zblazowany (Na pewno)
Rozprawiam się z tobą przez pięć minut, to więcej niż ty w łóżku.”“Nie jesteś najlepszym raperem we Francji (Nie)
Królowie nigdy się tym nie chwalą (Nigdy)
Jesteś jedynym gościem, który wygrywa BET, sprzedając trzysta kopii
Ale powiedzcie mi, kto go zna?
Wiedzą, że kłamie”
Tekst nie pozostawia miejsca na interpretacje, z takimi linijkami jak “Nie jesteś najlepszym raperem we Francji”, czy “Jesteś jedynym facetem, który zdobywa nagrodę BET, sprzedając trzysta kopii”. To prawdziwe rozliczenie w muzyce, dalekie od przepychanek w socialach.
Zaskakujące jest, że ci dwaj artyści współpracowali razem przy utworze “88%”, a nikt nie wie dokładnie, co wywołało tę wrogość.
W czerwcu ubiegłego roku 404 Billy zaatakował już bezpośrednio Benjamina Eppsa w utworze “Title Shot”. Epps poświęcił w odpowiedzi 404 Billy numer “Piccasso” na zeszłorocznej EP “Ready for War”.
Billy wrzucił więc “La plus grande des illusions” cały diss track poświęconym ich rywalizacji.
Benjamin Epps nie pozostaje bez odpowiedzi na ten zdecydowane atak. Jego najnowszy utwór “Reste dans ta merde” (Pozostań w swoim syfie) to przejrzysta odpowiedź. Przywraca swoją wersję wydarzeń, ujawniając, że miał związek z matką dzieci 404 Billy. Element osobisty, który miał podłoże pod wzrostem temperatury i wydaje się być źródłem ich sporu.
“Pozwól mi dodać trochę kontekstu ludziom,
Kiedy spotykałem się z tą dziewczyną, którą mi przedstawiono u Ghosta,
Byłem daleki od wyobrażenia sobie, że to matka twoich dzieci.
I od kiedy ty wiesz, wiem, że nie śpisz,
Atakujesz mnie przez dziewczynę, z którą już nie jestem.
Mam dla niej szacunek, więc zachowam jej imię w tajemnicy,
Ale twoje dwie dzieci mają problemy, więc wyślij im trochę kasy.
Ratuję ich od czasu do czasu, zawsze byłem uprzejmy,
Bądź więc godnym ojcem, tak jak ja dla ciebie.”“Powiedz wszystkim swoim piętnastoletnim fanom, że pewnego dnia opowiemy im, dlaczego w Universal oddali ci kontrakt.
Nie jesteś niezależny z własnej woli, wyrzucili cię jak psa.
A dzisiaj udajesz, że jesteś antysystemowy.
Nałożymy na ciebie karę, aż twój biznes pęknie.
Twoja kariera potrwała tyle, co jeden disstrack.”
Eppsito, jak sam się nazywa, przedstawia swoje argumenty w utworze trwającym osiem minut. Porusza delikatny temat związku sprzed lat, podkreślając, że początkowo nie wiedział, że to była matka dzieci jego rywala. Przy okazji wrzuca celne riposty, poruszając kwestie kontraktów, oskarżeń o kłamstwa, rasizmu i homofobii.
Muzyczna bitwa między tymi dwoma artystami wydaje się daleka od zakończenia. Fani są podzieleni, niektórzy stają po stronie 404 Billy, inni po stronie Benjamina Eppsa. Napięcie pozostaje wyczuwalne, a mikrofon wydaje się być ulubionym polem walki do załatwiania swoich spraw. Pozostaje zobaczyć, jak ewoluuje ta muzyczna wojna i czy pozostawi trwałe ślady w krajobrazie muzycznym Francji.