Strona Główna NewsyAktualności PNL nowy projekt skazany na sukces

PNL nowy projekt skazany na sukces

by Tymek
1398 wyświetleń

PNL nowy projekt skazany na sukces
PNL to fenomen ostatnich lat. Dwaj bracia – Ademo i NOS, dawni handlarze narkotyków, należą do najbardziej rozpoznawalnych grup nie tylko na francuskiej scenie ale i na całym świecie. Mimo ogromnego sukcesu jaki osiągnęli (ich ostatnia płyta Dans la Legende rozeszła się w zawrotnej liczbie ponad 800 tyś egzemplarzy!) raperzy wciąż trzymają się swojej zasady QLF – Que La Famille (tylko rodzina). Nigdy nie udzielili wywiadu, zaproszeni do kultowej audycji Planete Rap wysłali jako swojego reprezentanta małpę (!) i pomimo faktu, że nagrywają po francusku, trafili na okładkę jednego z bardziej wpływowych magazynów muzycznych w Stanach Zjednoczonych (The Fader), dostali też zaproszenie do gry na prestiżowym festiwalu Coachella.
Nic więc dziwnego, że oczekiwania co do ich powrotu były ogromne. Grupa przyzwyczaiła, że kwestie wizualno-promocyjne traktują z należytą starannością (ich klipy kręcone były m.in. w Neapolu, Islandii czy pustyni w RPA). Nie inaczej jest i przy okazji premiery ich ostatniego klipu – „Au DD”. Scenerię klipu stanowi tu bowiem wieża Eiffela! Nie musimy dodawać, że za kręcenie w tej miejscówce grupa musiała słono zapłacić (mówi się o kwocie ok. 80 tyś euro z wynajem!). Ale opłacało się. W ciągu 48 godzin klip gromadzi ponad 12 milionów wyświetleń i bije rekord dla najbardziej streamowanego utworu w ciągu 24h na platformie Deezer. Staje się także pierwszą francuską piosenką rapową, która dotarła do pierwszej trzydziestki globalnie na platformie Spotify w ciągu 24 godzin, tuż przed zespołami takimi jak The Beatles, Queen czy Coldplay z 19 milionami odtworzeń!

Rekordowa Sprzedaż

Pod koniec klipu grupa ogłasza wydanie nowego albumu „Deux Frères” 5 kwietnia 2019 r. Raperzy oczywiście nie będą sobą, gdy nie wypromują się w unikalny sposób i tak w dniach 5-6 kwietnia z okazji premiery albumu w kooperacji z Uberem fundują darmowe przejazdy po Paryżu, realizowane samochodami oklejonymi motywem z okładki z płyty. Wieczorem natomiast niczym piłkarscy mistrzowie świata przemierzają Champs Elysees na dachu otwartego autobusu, ku uciesze licznie zgromadzonych fanów.
I niczym mistrzowie świata, 3 dni po wydaniu „Deux Freres”, PNL łamią wszystkie rekordy i zbliża się do sprzedanych 75 tyś egzemplarzy!

Odsłuch albumu PNL „Deux Freres” na Spotify:

Zobacz także